Tryggheten att boka sin resa via en resebyrå är ett ansvar vi tar fullt ut!

Tveka inte att fråga oss om du saknar någon information gällande din resa. Nedan hittar du svaret på någon av de vanligaste frågorna.

VANLIGA FRÅGOR

Vad händer om förutsättningarna förändras under en pågående resa?
Vi följer noga utvecklingen på alla våra resmål och bevakar beslut från lokala myndigheter. Beroende på omfattning har vi möjlighet att anpassa planerade aktiviteter och resans innehåll om nya rekommendationer uppstår under resans gång.

Jag vill avboka min resa, vad gäller?
När du bokar en resa med Nya RESECENTER är du skyddad av paketreselagen. Det innebär att vi följer myndigheters beslut och agerar därefter. Om vi ställer in en resa kommer vi kontakta dig och återbetala din resa. I övriga fall gäller ordinarie avbokningsregler som återfinns under våra  Allmänna resevillkor för paketresor.

Kommer min resa att bli av?
Utrikesdepartementet har som ansvar att bestämma var det är säkert att resa. Om UD avråder från en särskild region dit vi har resor kommer vi att ställa in den planerade resan och återbetala resans kostnad. Detta gäller även andra omständigheter som gör att resan inte kan genomföras t.ex.
– Stängda gränser
– Flygbolag ställer in rutter
När förutsättningar för att genomföra resa inte längre finns så kontaktar vi er omgående. Om ni inte hör något av oss så går resan som planerat.

Hur får jag information om inställd resa?
Vi kontaktar dig (i första hand via e-post) vid inställd resa, då får ni också information för att kunna bekräfta avbokningen och få resan återbetald.

Min resa blev inställd. När får jag min återbetalning?
Återbetalningar görs löpande. Under normala omständigheter dröjer det ungefär en vecka efter inställd resa innan du har pengarna på ditt konto.

 

 

Kontaktinformation

Välkommen att kontakta oss för mer information eller hjälp med din bokning!

Privat: info@resecenter.se
Företag: info@protravel.se
Telefon: 0733-330057